Serwis używa pliki cookies!

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej
Polityce Cookies – kliknij tutaj

Tak! Zgadzam się
Tak! Zgadzam się
arrow arrow2 faq_chart faq_mess faq_doc faq_folder faq_clock faq_mail firma czlowiek uniqueArrow rolnictwo arrow-bold-down arrow-bold-left arrow-bold-top arrow-bold-right arrow-light-top arrow-light-left arrow-light-bottom arrow-light-right fb twit googlep hours ikonkainfo linkedin mail okooutline partnerstwo phone scrollTo sgb_ikonka_phone2 solidnosc stabilnosc tradycja where arrow arrow2 download alert login sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom close search

Tarcza finansowa PFR - Bank Spółdzielczy w Lubyczy Królewskiej

Tarcza finansowa PFR

Obsługujemy Tarczę Finansową dla przedsiębiorców

Informujemy, iż ostatnim dniem przyjmowania przez PFR wniosków o subwencję jest 31 lipiec 2020 r.

 

K O M U N I K A T    P F R

 

I. Harmonogram wnioskowania/reklamacji/odwołań

 

  1. Banki ściągają z serwisów transakcyjnych formularze o 24 w dniu 31. lipca 2020 r.
  2. Banki umożliwiają złożenie standardowego wniosku po tej dacie (do końca 2020 r.) indywidualnym firmom wskazanym przez PFR (lista NIP), pod warunkiem, że te firmy złożyły wcześniej wnioski w postępowaniu wyjaśniającym (tryb indywidualny).
  3. Banki umożliwiają złożenie odwołania (do końca 2020 r.) więcej niż 2 razy i po przekroczeniu terminu 2 miesięcy firmom wskazanym przez PFR (lista NIP), pod warunkiem, że te firmy złożyły wnioski w postępowaniu wyjaśniającym i jest to uzasadnione (tryb indywidualny).
  4. Proces składania standardowych odwołań kończy się 30 września 2020 r. Banki ściągają formularze odwołań o godz. 24 w tej dacie.
  5. Reklamacje dla wniosków złożonych do 31. lipca Klienci mogą składać w banku jedynie do 14. sierpnia 2020 r.
  6. Reklamacje do odwołań składanych do 30. września Klienci mogą składać w banku jedynie do 16. października 2020. Cały proces składania reklamacji do banków kończy się zatem w tej dacie.
  7. PFR odpowie na wszystkie reklamacje klientów, bez względu na termin zakończenia Programu czy proces przyjmowania odwołań/reklamacji.

 

II.Komunikat dot. kodu 0511 – firma rodzinna

 

w sprawie możliwości uwzględnienia osoby współpracującej na potrzeby ustalenia statusu przedsiębiorcy w ramach programu rządowego „Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Małych i Średnich Firm”

W związku z pojawiąjącymi się wątpliwościami, dotyczącymi możliwości uwzględnienia osoby współpracującej, o której mowa w art. 8 ust. 11 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. Nr 137, poz. 887 z późn. zm.) („Osoba Współpracująca”) na potrzeby ustalenia statusu przedsiębiorcy w ramach programu rządowego „Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Małych i Średnich Firm” („Program”), informujemy, co następuje:

  1. Zgodnie z regulaminem ubiegania się o udział w Programie („Regulamin”), na potrzeby ustalenia statusu mikroprzedsiębiorcy albo MŚP, przez pracownika rozumie się osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę, przy czym za pracowników nie uważa się pracowników na urlopach macierzyńskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych i zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego („Pracownik”).
  2. Wobec powyższego, przedsiębiorca może zaliczyć w ogólnej liczbie Pracowników, ustalanej na potrzeby określenia statusu Mikroprzedsiębiorcy albo MŚP, Osobę Współpracującą zgłoszoną do ubezpieczeń społecznych pod kodem 0511, pod warunkiem, że osoba ta jest jednocześnie Pracownikiem.
  3. W przypadku, gdy Osoba Współpracująca nie jest Pracownikiem, przedsiębiorca nie uwzględnia tej osoby w ogólnej liczbie Pracowników ustalanej na potrzeby określenia statusu Mikroprzedsiębiorcy albo MŚP, niemniej jednak, w przypadku mikroprzedsiębiorcy, uwzględnia tę osobę na potrzeby wyliczenia kwoty subwencji finansowej.

 

III.PFR nie zamyka się 31 lipca ws. rozpatrywanych postępowań wyjaśniających – wszystkie firmy otrzymają pomoc

https://pfrsa.pl/aktualnosci/informacja-polskiego-funduszu-rozwoju-na-temat-realizacji-tarczy-finansowej-pfr-dla-mikro-malych-i-srednich-firm-oraz-procedury-wyjasniajacej.html

 

Jesteś przedsiębiorcą? Zatrudniasz pracowników? Obawiasz się o swoją działalność ze względu na panującą epidemię koronawirusa?

Możesz wystąpić o wsparcie w ramach programu Tarczy Finansowej PFR, obsługiwanego przez nasz Bank.

UWAGA! Kwalifikacje wniosków i wypłaty dotacji obsługiwane będą wyłącznie za pośrednictwem systemu bankowości internetowej.

Klienci naszego Banku Spółdzielczego będą składać wnioski w wersji online poprzez swoje konto internetowe.

Przyjmowanie wniosków rozpocznie się w ciągu kolejnych kilku dni.

Z rządowego wsparcia mogą skorzystać przedsiębiorcy, którzy:

  1. na dzień 31 grudnia 2019 r. lub na dzień udzielenia finansowania nie zalegają z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne,
  2. odnotowały spadek przychodów o co najmniej 25% w dowolnym miesiącu po 1 lutego 2020 roku w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku w związku zakłóceniami w funkcjonowaniu gospodarki na skutek COVID-19.

Finansowaniu w ramach Programu Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju podlega bieżąca działalność, w tym bieżące koszty obsługi finansowania zewnętrznego, zakup urządzeń i innych środków trwałych niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej.

Środki finansowe w ramach Programu podzielone zostały następująco:

Jak się przygotować do złożenia wniosku? Czytaj tutaj: https://www.sgb.pl/tarcza-finansowa-pfr-jak-sie-przygotowac/

Więcej informacji znajdziesz na stronie: www.sgb.pl/pomoc-dla-firm-tarcza-antykryzysowa/

Masz pytania? Zadzwoń tel. 846617026 – Oddział w Lubyczy Królewskiej, 846616038 – Oddział w Ulhówku lub napisz bslubycza@bslubycza.pl

Wnioski zostaną udostępnione w bankowości elektronicznej w dniu 29.04.2020 r. do około godz. 18:00

Zachęcamy do bezpłatnych szkoleń dla przedsiębiorców na temat Tarczy Finansowej PFR organizowanych przez PFR Portal PPK.

Szczegóły na stronie – https://pfrportal.pl/tarcza-finansowa/